Vanliga frågor om PWOs

Fråga: Är det säkert att använda sig av pre-workout kosttillskott?

Svar: Det är säkert så länge du inte överdoserar. Ett bra tips är att börja med en halv dos för att testa sin toleransnivå. Om du har problem med hjärtat eller är gravid/ammar så skall du inte ta denna typ av kosttillskott. Är du under 18 år så skall man inte heller ta PWOs och för att vara på säkra sidan kan du förvara produkten utom räckhåll för barn.

Fråga: Hur är det om man doserar pre-workouts på tom mage?

Svar: De flesta rekommenderar att man doserar på tom mage eftersom att effekterna känns av mycket mer då. Är du däremot känslig för ingredienserna så rekommenderar vi att du äter ett litet mellanmål i samband med dosering (banan, nötter, kvarg m.m.)

Fråga: Hur ofta ska man använda PWOs och när ska man ta det?

Svar: Om du tränar 5 gånger i veckan och använder din PWO till alla pass så kommer din kropp bli mer tolerant mot den stimulerandeeffekt PWOs faktiskt har. Vår rekommendation är att använda PWO till max 2 pass i veckan så att toleransnivån inte höjs.  Mer om dosering hittar du här.

Fråga: Finns det några biverkningar?

Svar: Det finns en del biverkningar såsom: magbesvär, njurskador och hjärtrubbningar. Dessa uppstår oftast i samband med överdosering. Läs mer om kända biverkningar här.

Fråga: Vilken produkt ska man välja?

Svar: Beroende vad dina mål är så finns det en rad olika produkter som håller måttet och några man ska undvika. Spana gärna in vår lista där vi tipsat om vad vi tycker är de bästa PWO produkterna på marknaden.

Fråga: Kan man använda PWOs på vilodagar?

Svar: Vi rekommenderar bara att man använder Pre-workouts i samband med träning. Vill man ha samma uppiggande känsla på vilodagar kan man dricka en kopp kaffe eller ta en koffeintablett istället.

Fråga: Vart kan man köpa PWOs?

Svar: PWOs finns i de flesta sportaffärer och webbutiker. Vi rekommenderar att man köper sin produkt från ett välkänt företag i Sverige, ett sådant är Svenskt Kosttillskott.

 

Lämna en kommentar